Auteur: Marcel Laan woensdag 9 oktober 2013

Een document uploaden om er online mee te werken

Wanneer u uw documenten online opslaat, hebt u overal en op meerdere apparaten toegang tot deze documenten. Onlinedocumenten zijn ook gemakkelijker te delen, omdat u een koppeling naar deze documenten kunt verzenden in plaats van e-mailbijlagen te sturen. Als extra voordeel kunt u Word-, Excel-, PowerPoint- en OneNote-documenten lezen en bewerken in een webbrowser als de documenten zijn opgeslagen op een onlinelocatie, zoals SkyDrive.com of SkyDrive Pro (beschikbaar in Office 365 en SharePoint).

Persoonlijke documenten uploaden naar SkyDrive

  1. Meld u aan met uw Microsoft-account (je ViVa! Zorggroep email adres) bij SkyDrive.com.
    Als u nog geen account hebt, meldt u zich voor een account aan. (U kunt uw eigen e-mailadres gebruiken of een nieuw adres aanvragen als onderdeel van uw nieuwe Microsoft-account).
  2. Klik bovenaan op de SkyDrive-pagina op Uploaden en upload uw bestanden.
    Bestanden toevoegen

Teamdocumenten uploaden naar SkyDrive Pro

Als uw organisatie een Office 365-abonnement heeft, meldt u zich aan bij Office 365 of gaat u naar uw SharePoint-site.
  1. Klik bovenaan op de pagina op SkyDrive.
    De opdracht SkyDrive op het lint van Office 365
  2. Klik op Nieuw Document > Bestaand bestand uploaden.
    Bestaand bestand uploaden
 Opmerking    SkyDrive Pro is uw persoonlijke bibliotheek, maar het uploaden van bestanden naar bibliotheken in teamsites is een andere goede manier om documenten in uw organisatie te delen.

Een SkyDrive-map gebruiken op uw apparaat

Als u de app SkyDrive hebt geïnstalleerd, ziet u een map met de naam SkyDrive op uw apparaat. Die map kunt u gebruiken als elke andere map waarin u bestanden opslaat. De documenten die u daar opslaat, worden gesynchroniseerd met SkyDrive.com.
SkyDrive-map in Windows Verkenner
 Opmerking    Als u Office 365 of SharePoint gebruikt, ziet u mogelijk de map SkyDrive Pro. De bestanden die u hier opslaat, worden gesynchroniseerd met uw SkyDrive of de bibliotheek van uw teamsite in Office 365 of SharePoint. Zie Een bibliotheek synchroniseren naar uw computer voor meer informatie.

Rechtstreeks opslaan vanuit Office

Als u een recente versie van Office hebt, kunt u documenten rechtstreeks vanuit uw Office-programma opslaan op onlinelocaties. U hoeft de documenten niet meer eerst op te slaan op de computer en vervolgens te uploaden.

In de nieuwste versie van Office

Ga in Office-programma's naar Bestand > Opslaan als > Locatie toevoegen. Kies vervolgens de locatie van uw teamsite, SkyDrive Pro of SkyDrive en meld u aan. Wanneer u de locatie hebt gekozen, wordt deze altijd weergegeven op de locaties die beschikbaar zijn om documenten op te slaan.
Een bestand opslaan naar SkyDrive

Leave a comment

Heb je vragen of opmerkingen? Aarzel niet om je reactie achter te laten.

Welkom

Via deze website houden de medewerkers van ICT je op de hoogte van alle ontwikkelingen aan jouw nieuwe, digitale werkplek bij ViVa! Zorggroep.

Posts

Mogelijk gemaakt door Blogger.