Auteur: Dave Thijssen zaterdag 21 februari 2015

Deze week is de nieuwe, digitale werkplek van ViVa! Zorggroep succesvol uitgerold naar de rest van de organisatie. De ondersteunende diensten en JGZ gingen de zorglocaties ongeveer 9 maanden geleden voor, maar nu is ook de zorg voorzien van gemoderniseerde kantoorautomatisering.

De kantoorautomatisering bestaat onder andere uit gevirtualiseerde servers en nieuwe versies van Windows, Citrix en Office.

De migratie is in een Big Bang scenario uitgevoerd. Ongeveer 900 werkplekken zijn omgezet naar een vernieuwd extern bureaublad en 2500 mailboxen gemigreerd naar de cloud.

De nieuwe werkplek werd, na initiƫle gewenning, overwegend positief ontvangen door medewerkers. Bij een verandering zo groot als deze kwamen uiteraard incidenten voor, maar deze waren niet productieverstorend. De wijze waarop onze ondersteuners en ambassadeurs persoonlijke ondersteuning boden op locatie werd zeer gewaardeerd.

De ICT Servicedesk is goed bereikbaar gebleven en er zijn geen problemen vastgesteld met performance.

Uiteraard blijven we telefonisch beschikbaar en ook via de Online ondersteuning op onze Helpsite vind je snel antwoord op je vraag. Volgende week zullen we bekijken waar en op welke manier we eventueel nog extra nazorg op locatie zullen verzorgen.

De laatste stappen van het project bestaan uit het ontsluiten van alle medewerkers die nu nog geen account hebben en het uitfaseren/opruimen van de verouderde infrastructuur.

In volgende projecten zullen we gebruik gaan maken van de nieuwe mogelijkheden van ons Office 365 platform: samenwerken op teamsites en projectsites, digitaliseren van formulieren en werkstromen en plaats- en apparaatonafhankelijk werken met smartphones en tablets.

Leave a comment

Heb je vragen of opmerkingen? Aarzel niet om je reactie achter te laten.

Welkom

Via deze website houden de medewerkers van ICT je op de hoogte van alle ontwikkelingen aan jouw nieuwe, digitale werkplek bij ViVa! Zorggroep.

Posts

Mogelijk gemaakt door Blogger.